Een roll-up display is de ideale manier om uit het oog te springen tijdens een beurs. De display kunt u ook gebruiken om in uw winkel te plaatsen om een bepaalde sectie van de winkel of een bepaald product extra onder de aandacht te brengen. De enige manier om een roll-up display succesvol in te zetten is bij het gebruik van een opvallend en effectief design. Een roll-up display heeft dezelfde huisstijl nodig als de huisstijl die voor de rest van uw bedrijf gebruikt wordt. Het is daarnaast belangrijk dat het gekozen design aansluit bij het publiek dat u wilt bereiken. De boodschap moet worden overgebracht op een correcte en doeltreffende manier. Voor dit artikel hebben we eerst gekeken naar de voordelen van een roll-up display en vervolgens zijn er zeven tips samengesteld om tot het juiste ontwerp te komen.

De voordelen van een roll-up display

  • Eenvoudig installeren

Bent u op locatie bij een beurs of op een andere bijeenkomst? Dan is de roll-up display eenvoudig mee te nemen en te installeren. U kunt de roll-up display snel oprollen en uitrollen.

roll-up display gebruiken

  • Langdurig gebruik

Een flyer, advertentie in de krant of TV reclame kent een korte levensduur. De roll-up display is keer op keer te gebruiken en toont precies de boodschap die u wilt uitdragen. U krijgt een uitstekende ‘value for money’ en relatief gezien is de roll-up display een eenvoudige tool om uw product(en) en/of dienst(en) mee onder de aandacht te brengen. Plaats minimaal de contactgegevens en website URL op de roll-up display om een generieke display effectief in te zetten.

  • Altijd uw eigen merk in de buurt

Bewaart u een roll-up display in de wagen? Dan heeft u altijd een stukje van uw merk bij u in de buurt. Zo kunt u tijdens speeches, conferences, vergaderingen, lokale presentaties en in nog veel meer situaties een stukje van uw eigen merk aan het publiek laten zien.

  • Klein in gebruik en perfect voor transport

U wilt zo min mogelijk ruimte verbruiken in de winkel, tijdens een beurs of op andere momenten. U wilt niet dat een display teveel ruimte inbrengt en daarvoor is de roll-up display ideaal. Maximaliseer uw sales per vierkante meter op eenvoudige wijze! De roll-up display maakt een grote impact op een klein stukje vloeroppervlak en is altijd eenvoudig op te slaan en te transporteren. Ze zijn licht, gemakkelijk op te zetten en u draagt de display eenvoudig door een beurshal dankzij het kleine formaat.

Bent u overtuigd van de mogelijkheden? Uiteraard is het ideale design dan een must. In de tweede helft van dit artikel geven wij zeven tips om tot een ideaal design voor de roll-up display te komen.

Het ideale design van een roll-up display

Het ideale design is cruciaal om een roll-up display op een effectieve manier in te zetten. Volg de zeven tips uit dit artikel om tot een ideaal design te komen.

  • Bovenkant en het midden

Gebruik de bovenkant van een roll-up display om het bedrijfslogo en de belangrijkste boodschap over te brengen. Gebruik een slogan, een foto van het product en laat een website, telefoonnummer of e-mailadres zien. Het midden is ook belangrijk en ook daar kunt u belangrijke informatie kwijt. Vermijd het om contactgegevens of essentiële informatie aan de onderkant van uw roll-up display te vermelden.

  • Contactgegevens

Het vermelden van uw contactgegevens is belangrijk bij het ontwerp van een roll-up display (zowel op een beurs als wanneer u een speech geeft). Geïnteresseerden zullen u niet altijd direct aanspreken en men moet minimaal de kans krijgen om op een later moment contact te leggen. Deel een website URL, telefoonnummer of e-mailadres. Social media accounts en andere contactgegevens kunt u eventueel ook nog op de roll-up display laten zien. Het is belangrijk om de basics in orde te brengen. Verlies de belangrijkste onderdelen van het design nooit uit het oog!

  • Afbeeldingen

Afbeeldingen worden groot op een roll-up display weergegeven. Het is belangrijk dat de afbeeldingen van hoge kwaliteit zijn om scherp op de display te verschijnen. Design Company kan u hiervoor altijd van advies voorzien en afbeeldingen aanreiken die van voldoende kwaliteit zijn om af te drukken. Hetzelfde geldt voor uw bedrijfslogo! In het groot zullen de kleinste details zichtbaar zijn.

  • Kleur

Kleur is het eerste wat in het oog springt. Het is belangrijk dat de kleuren bij uw bedrijf en boodschap passen. Zorg dat u de bedrijfskleuren gebruikt en deze laat matchen met het design en andere vormen die op de roll-up display gebruikt worden. De kleuren en tekst moeten duidelijk leesbaar zijn. Kies er altijd voor om tekst in het donkergrijs of zwart af te beelden op een lichte achtergrond. Lichte tekst op een donkere achtergrond blijkt in de praktijk minder goed leesbaar.

  • Denk van links naar rechts

Men is gewend om van boven naar beneden en van links naar rechts te lezen. Het is belangrijk om dit in gedachte te houden bij het opvullen van een display. Gebruik zo min mogelijk tekst en wees zuinig in het gebruik van afbeeldingen en illustraties. Een roll-up display is er enkel om de aandacht van uw publiek te trekken. Uw sales team, website of brochures kunnen aanvullende informatie verschaffen.

  • Denk in het groot

Een roll-up display zal in het groot te zien zijn. In de verte moet u de boodschap duidelijk kunnen lezen en moet de huisstijl van het bedrijf duidelijk worden overgebracht. Sommige bedrijven gebruiken teveel details en kleine afbeeldingen. Maak het u publiek gemakkelijk en bekijk voorbeelden van roll-up displays om de juiste keuze op het gebied van design te maken.

  • Laat professionals u helpen

Niet iedereen kan alle wijsheid in pacht hebben. Design Company is gespecialiseerd in alles wat met design te maken heeft. Roll-up displays zijn een uitstekende manier om uw boodschap over te brengen. Wilt u graag een roll-up display laten maken en ontwerpen? Dan staat Design Company graag aan uw zijde om dit mogelijk te maken. Neem contact op per e-mail of bel ons op het nummer 0474 59 43 01 om de mogelijkheden te bespreken. We denken graag met u mee of komen tot een uniek design en nemen alles uit handen.