Binnen de wereld van reclame en drukwerk kom je natuurlijk steeds bepaalde termen tegen. Als je zelf werkzaam bent in een heel ander vakgebied, kan dit behoorlijk wat vraagtekens oproepen. Een voorbeeld hiervan is de term sign drukwerk. Deze term is eigenlijk heel simpel uit te leggen, maar direct raden wat er nou mee bedoeld wordt is niet altijd mogelijk. In dit artikel leggen we je uit wat sign drukwerk is, maar vooral waarom je het nodig hebt!

Wat is signing?

Sign, of signing, is natuurlijk een Engelse term. Er zijn verschillende vertalingen voor. Sign kan ‘teken’ betekenen (als in iets ondertekenen, maar ook een teken geven), maar sign kan ook ‘bord’ (uithangbord) betekenen. Toch hebben deze vertalingen allemaal iets met elkaar gemeen: het is allemaal visueel. Signing is dan ook de verzamelnaam voor visuele communicatievormen, waarbij dus voornamelijk beeld wordt gebruikt.

Signing gebruik je als je goed op wil vallen. En laten we eerlijk zijn, eigenlijk wil iedere ondernemer toch opvallen? Langs de weg, in een openbare gelegenheid, op straat, bij mensen thuis: overal grijp je je kans om je boodschap te laten zien. Soms groot, soms juist klein. Bij Design Company bieden we verschillende vormen van sign drukwerk, waarmee je als ondernemer écht de aandacht trekt.

Spandoeken en vlaggen

Wil je echt groots uitpakken en jouw boodschap laten opvallen, dan kun je bijvoorbeeld kiezen voor spandoeken of vlaggen. Een spandoek, dat met of zonder frame ergens kan worden bevestigd, is één van de meest opvallende manieren om reclame te maken. De mogelijkheden zijn bovendien bijna onbeperkt: hoe groot moet je spandoek zijn? Bedrukken we het enkel- of dubbelzijdig? Met of zonder spandoek frame? Welk frame heeft jouw voorkeur? Bij Design Company houden we altijd rekening met je voorkeuren en je budget, maar bijvoorbeeld ook met de omgeving of andere belangrijke factoren. Komt het spandoek bijvoorbeeld op een plek te hangen waar veel (harde) wind waait, of juist niet? Wij denken graag met je mee.

Signing drukwerk spandoek

Belettering

Een ander voorbeeld van signing is belettering. Dit kan autobelettering zijn, maar bijvoorbeeld ook gevel- of raambelettering. Je logo groot op een auto- of winkelruit, de aankondiging van een actie breed uitgemeten over het hele raam… Dit zijn allemaal voorbeelden van effectieve visuele reclame.

Signing drukwerk belettering

Stickers

Signing hoeft niet per se altijd groot te zijn. Stickers bijvoorbeeld zijn lang niet altijd groot. Je kunt stickers op rol laten maken, om uit te delen of ergens achter te laten. Natuurlijk kun je ook muur-, raam- of vloerstickers laten maken, die nóg meer de aandacht trekken. Laat ons gerust weten waar je naar op zoek bent, zodat jij precies op het juiste moment de aandacht trekt van (potentiële) klanten en voorbijgangers.

De mogelijkheden zijn eindeloos

Er zijn nog veel meer voorbeelden van signing. Denk aan reclameborden, hekwerkbanners of plaatmateriaal. Natuurlijk is het mogelijk om verschillende soorten signing met elkaar te combineren. Sterker nog, het is zelfs slim om dat te doen. Stel, je hebt een elektronicazaak en je houdt een maand lang een gigantische uitverkoop. Een spandoek aan het begin van de straat (houd rekening met vergunningen etc.), bijpassende raambelettering en gepersonaliseerde stickers kunnen dan onderdeel zijn van jouw marketingcampagne. Heb je een concept, maar weet je niet goed hoe dit uitgevoerd moet worden? Of heb je signing nodig en wil je daar graag advies bij? Neem dan vrijblijvend contact op met Design Company! Wij helpen je graag verder.