Heb jij een eigen winkel, en wil je je klanten zo goed mogelijk van dienst zijn? Dan kun je kiezen voor gepersonaliseerd drukwerk, zoals cadeaubonnen en spaarkaarten. Door deze vormen van drukwerk volledig af te laten stemmen op je huisstijl, weten klanten je als geen ander te onthouden. In dit artikel vertellen we je graag wat meer over cadeaubonnen en spaarkaarten, en waar je aan moet denken als hiermee aan de slag wilt.

Spaaracties

Klanten sparen graag. Er zijn veel voorbeelden te noemen van succesvolle spaarprogramma’s, waarbij driftig wordt gekocht om die zegels, stickers of stempels te vergaren. Hoewel digitaal sparen steeds vaker voorkomt, doen de ouderwetse spaarkaarten het nog steeds goed. Je kent het wel: voor iedere vijf of tien euro een spaarpunt, en wanneer men een X aantal punten heeft, kunnen die worden ingewisseld voor korting of een gratis product. Iedereen geeft een andere invulling aan dit soort acties, afhankelijk van het soort product (of de soort dienst), de waarde hiervan en de doelgroep.

Wat werkt en wat niet?

Zorg er altijd voor dat de beloning die je men geeft voor het sparen, de moeite waard is. Hoe meer moeite, tijd en geld het mensen kost, hoe groter (waardevoller, unieker, persoonlijker) de beloning zal moeten zijn. Spaarkaarten waarbij klanten direct worden beloond (dus gelijk na een aankoop), werken over het algemeen het best. Zorg er bovendien voor dat er voldoende tijd is om te sparen. Bij sommige winkels kun je heel het jaar sparen (bijvoorbeeld voor korting of een presentje), maar andere winkels kiezen er weer voor om per gelegenheid een andere spaaractie te lanceren.

Laat je een spaarkaart ontwikkelen, bijvoorbeeld door Design Company, dan moet je wel rekening houden met een aantal zaken. Zo moet je voldoende nadenken over het ontwerp, zeker als het gaat om een spaarkaart die eigenlijk heel het jaar door in gebruik is. Het design moet bij je bedrijf passen, maar het materiaal bijvoorbeeld ook. Stel, je gebruikt stempels. Dan is hoogglans afwerking voor je spaarkaart geen goed idee, gezien de inkt dan nauwelijks blijft zitten. Zo zijn er nog meer factoren die meespelen in de kwaliteit van je spaarkaart. Bij Design Company denken we graag met je mee hierover!

Giftcard

Cadeaubonnen

Wanneer je een winkel hebt, moet je uiteraard cadeaubonnen kunnen verkopen. De kans is namelijk heel groot dat mensen die een dergelijke cadeaubon ontvangen, uiteindelijk méér geld bij je besteden dan alleen het tegoed dat op de bon staat. Belangrijk dus om hier voldoende aandacht aan te besteden! Als je cadeaubonnen wil laten maken, moet je natuurlijk ook goed bedenken wat je wilt op het gebied van design. Tegenwoordig kiezen veel ondernemers voor een cadeaubon in de vorm van een pasje, maar er zijn juist ook veel leuke ontwerpen voor papieren cadeaubonnen te bedenken. Een interessante verpakking maakt het vervolgens helemaal af!

Design Company helpt je graag bij het ontwerpen en drukken van jouw cadeaubonnen. Onze drukpersen zijn ideaal voor zowel grote als kleine oplages, in allerlei formaten. Laat ons dus gerust weten hoe we jou kunnen helpen.